Kundservice

Hos oss kan man som hyresgäst räkna med ett gott bemötande och hög service.  
Vi engagerar oss och har stor omtanke för våra hyresgäster. Vi finns alltid nära till hands för er!

Till vanliga frågor
Tensor kundservice

Autogiro

Är du trött på att hantera dina räkningar manuellt, att råka missa din betalning eller de problem som uppstår då du är på resande fot? Då är nog autogiro något för dig! Hyran betalas då från ditt konto per automatik i stället för att du skall göra det manuellt med långa OCR-nummer. Du behöver bara se till att det finns pengar på kontot.

Det enklaste sättet är att ansöka direkt via din bank med hjälp av ditt Bank-ID, alternativt fylla i blankett nedan. 

Är ni är osäker på vilken betalningsmottagare som ni skall fylla i finns denna information på er hyresavi alternativt också på ert hyresavtal.

Om ni ej har något Bank-ID kan ni med fördel i stället skriva ut blanketten nedan och skicka till oss via post.

Felanmälan

Önskar ni att registrera eventuella fel i er hyrda lägenhet eller lokal i den fastighet du bor i kan ni som hyresgäst nå oss via olika kanaler. Ni når oss via telefon på 0768 667 700. Telefontid: måndag till fredag 08:00 – 10:00. Skicka ett e-post till info@tensorfastigheter.se och få svar löpande under vardagar, alternativ anmäl via Hyresgäst-sidor nedan.

Vid mer akuta fel- och störningsärenden så har ni möjlighet att kontakta vår jour på
telefon 0768 667 700, knappval 5. Detta kan vara ärende så som stopp i avlopp, vitvaror ur funktion, strömlös lägenhet, vattenläcka eller en upptäckt krossad glasruta.

Inför avflyttning

Det är mycket att tänka på inför en flytt. För att hjälpa våra hyresgäster har vi samlat ihop några punkter som vi anser är viktiga att har kontroll på inför slutbesiktningen. Det finns också en checklista för er att bocka av allt eftersom ni städar. Detta för att se till att ingenting missas och att nästa hyresgäst blir tillfredsställd med utfört arbete. Tänk på att om nästkommande hyresgäst eller vår förvaltare inte är nöjd med den utförda städningen kan ni bli ansvariga för att bekosta en ny.

Ansökan om byte av lägenhet

Kanske har din granne en för stor lägenhet, hen önskar något mindre? Du, å andra sidan, behöver något större. Då är det smidigt att kunna byta lägenhet med varandra. Vi löser detta! Klicka på länken nedan, fyll i ansökan och skicka in till oss.

Ansökan om att hyra ut i andrahand

Vill du prova på att bli sambo? Kanske du skall jobba utomlands en tid? Då kan du hyra ut din lägenhet i andrahand under en period. Klicka på länken nedan, fyll i formuläret och skicka in till oss!

Uppsägning av kontrakt

Är er tid hos oss som hyresgäst slut? Vad tråkigt! Vi kommer att sakna er! Via länken nedan finner du formulär för uppsägning av ert kontrakt.

Kom ihåg att göra en flyttanmälan

När ni flyttar ska man göra en flyttanmälan till Skatteverket så att ni får rätt folkbokföringsadress. Gör er anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider er nya adress till många myndigheter och företag. Vill ni ha eftersändning av er post får ni beställa det hos svensk adressändring hitta länk här (www.adressandring.se). Ni som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd i lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av er adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Ni hittar lägenhetsnumret i husets entré, på er ytterdörr, på ert postfack eller i ert kontrakt. Som inneboende eller andrahandshyresgäst ska man inte ange c/o i din flyttanmälan. Ni ska endast se till att ert namn finns med på er postbox i entrén.

Trivselregler i våra fastigheter

Vi eftersträvar till det yttersta att våra hyresgäster skall trivas hos oss. För att lyckas med detta är det viktigt att vi visar varandra respekt och bygger goda relationer med grannar och alla andra som befinner sig i fastigheten. Detta gäller givetvis inom alla typer av miljöer. Allt ifrån trapphus och tvättstuga till miljörum. Utemiljön skall givetvis också vara behaglig att vistas inom, och skall kunna ge den avkoppling som man kanske för stunden är i behov av.  Det finns en del att tänka på så att vi alla kan må bra och trivas tillsammans. Vi har därför satt samman en del trivselregler som vi förväntar oss att våra hyresgäster respekterar och följer. Vänligen följ länk nedan för att ta del av våra trivselregler.

Kontakta oss

Önskar ni komma i kontakt med oss?
Välj den länk som passar bäst in på ditt ärende.
Vi hör av oss till er!